Home » Reviews » Fotoboek van Saal Digital NL

Fotoboek van Saal Digital NL

Fotoboek van Saal Digital NL

© Femke van der Land

Via Saal Digital mocht ik een fotoboek bestellen t.w.v. €40. Deze is vandaag binnen gekomen en hierbij is mijn uitgebreide review hierover.

De software:
Via hun website kun je een software downloaden voor je PC en deze is erg gebruiksvriendelijk. In het begin is het even uitvogelen hoe alles precies werkt, maar zodra je dit door hebt is het heel simpel om je fotoboek in elkaar te zetten. Je kan heel gemakkelijk een layout of een achtergrond invoegen, dit is erg handig. Zelf vind ik de gradiënt achtergronden in hun aanbod erg mooi. De layout en achtergrond zijn altijd nog aan te passen na de tijd. Ook foto’s plaatsen of verplaatsen is heel erg gemakkelijk te doen. 

Het aanbod:
Je kunt kiezen uit verschillende formaten fotoboeken, ik heb gekozen voor het A4 formaat (28×19 cm liggend). Als je een formaat hebt uitgekozen kun je kiezen uit een glanzende, matte of een leren cover, ik heb de glanzende cover gekozen. Ook kun je kiezen voor een gewatteerde cover, ikzelf heb hier niet voor gekozen dus hier kan ik ook niet over oordelen. Voor de foto’s aan de binnenkant kun je kiezen voor mat of glanzend, zelf vind ik mat altijd erg mooi en heb dus hiervoor gekozen. Wat ik ook erg fijn vind van Saal Digital is dat je ervoor kunt kiezen om je fotoboek zonder barcode te bestellen, dit heb ik ook gedaan. Zo is je fotoboek helemaal van jezelf zonder enige reclame van het bedrijf waar je het fotoboek vandaan hebt.

© Femke van der Land

© Femke van der Land

© Femke van der Land

© Femke van der Land

© Femke van der Land

© Femke van der Land

© Femke van der Land

De kwaliteit:
Saal Digital kiest voor Fuji film fotopapier, dit geeft een heel erg mooi resultaat. Zowel in mat als glanzend papier (volgens de website) Ik kan hier niet over oordelen aangezien mijn foto’s mat zijn.  Ook zijn de fotoboeken vlakliggend, zo kun je ook gerust foto’s in het midden plaatsen zonder dat je de vouw hierin ziet. Hierdoor komt je fotoboek erg mooi en luxe over. Zo kun je ook een foto in zijn geheel over twee pagina’s plaatsen zonder dat de vouw zichtbaar is.

© Femke van der Land

© Femke van der Land

Productie en levertijden:
Nadat je het fotoboek hebt besteld wordt het binnen 1-2 werkdagen verzendklaar gemaakt. Daarna wordt het verzonden met DHL dit is meestal zo’n 2-3 werkdagen. Zo kun je je fotoboek al binnen 5 werkdagen in huis hebben, wat erg snel is voor een fotoboek! Vooral ook omdat deze uit Duitsland word verstuurd.

© Femke van der Land

Mijn ervaring:
Ik ben zeer tevreden met mijn fotoboek, de kleuren komen goed overeen met hoe ik ze zelf zie op de computer. Het fotoboek heeft hele dikke bladzijden waardoor je niet snel een bladzijde verkreukelt tijdens het omslaan van een pagina. Op 1 puntje na, dat is het vlakliggende gedeelte in het midden. Je ziet hier namelijk heel erg de naad zitten wat je ook goed ziet als je een foto door het midden van de pagina hebt geplaatst. Omdat ik het fotoboek zonder logo heb besteld komt het veel luxer over dan als er een groot logo op de achterkant van het fotoboek staat. Over het algemeen heb ik positieve ervaringen gehad met Saal Digital en ben ik zeer tevreden en blij met mijn fotoboek! Ik zal ook zeker vaker gaan bestellen bij Saal Digital!

Naast fotoboeken verkopen ze ook foto’s, kaarten, wanddecoratie, posters, kalenders, fotocadeaus, business producten, proefpakketten en testprinten. #SaalDigitalNederland

Geef een reactie

