Home » Reviews » Spiraal fotoboek Saal Digital NL

Spiraal fotoboek Saal Digital NL

Spiraal fotoalbum Saal Digital NL

© Femke van der Land

Via Saal Digital NL mocht ik weer een fotoboek testen. Dit keer het spiraal fotoboek. Ik kreeg hiervoor een voucher t.w.v. €20 wat een mooie schappelijke prijs is voor een fotoboek. Ik zal hieronder meer vertellen wat ik van dit fotoboek vind.

De software:
Via hun website kun je een software downloaden zodat je via dit programma je producten kan bestellen. Omdat ik al vaker bij Saal heb besteld stond deze natuurlijk nog op mijn PC. Er zijn inmiddels een paar aanpassingen gedaan aan deze software en word hierdoor alleen maar meer gebruiksvriendelijk. Na het downloaden van de software kun je ook gelijk aan de slag met jou fotoproduct. Omdat ik deze keer een spiraal fotoalbum mocht testen heb ik natuurlijk hier voor gekozen in het programma om deze vervolgens naar mijn smaak in te vullen met mijn foto’s. 

Spiraal fotoboek Saal Digital NL

© Femke van der Land

Het aanbod:
Je kunt kiezen uit verschillende formaten fotoboeken, ik heb gekozen voor het 20×20 formaat. Dit is weer eens wat anders dan een staand of liggend fotoboek, want deze is vierkant en ik was hier erg nieuwsgierig naar. Nadat je het formaat fotoboek hebt uitgekozen kun je doorgaan met de opmaak van je fotoalbum. Je kan er voor kiezen dat dit automatisch wordt gedaan of je kan alvast een layout uitkiezen en hier je foto’s in plaatsen. Ik heb er zelf voor gekozen om mijn foto’s er zelf in te plaatsen zonder layout. Zo kun je zelf de maten en de plaatsing bepalen van je foto’s. 

Spiraal fotoboek Saal Digital NL

© Femke van der Land

De kwaliteit:
Ik ben natuurlijk de mooie kwaliteit gewend van het andere fotoboek, dus zo’n spiraal fotoalbum is dan wel weer even iets anders. Zo heb je natuurlijk een spiraal fotoalbum, ook zit hier een schutblad voor. Dit vind ik zelf iets minder want dit zijn echte stofvangers. Zoals je ook kunt zien als je goed naar de foto’s kijkt. Dit is dan ook het enige minpuntje aan dit fotoboek. Wel is het handig dat je de bladzijde compleet kunt omslaan door middel van het spiraal. Volgens de website van Saal Digital: Elke pagina bestaat uit een stabiel premium papier met een grammage van 200 g / m². In tegenstelling tot het belichte fotoboek, wordt het spiraal fotoalbum op papier gedrukt. Pagina voor pagina superscherpe beelden en schitterende kleuren in natuurlijke fotokwaliteit dankzij kwalitatief hoogwaardige 6-kleurendruk op premium papier.

DSC_0006

DSC_0007

© Femke van der Land

Productie en levertijden:
Nadat het fotoboek is besteld wordt het binnen 1-2 werkdagen verzendklaar gemaakt. Daarna wordt het verzonden via DHL, dit duurt meestal zo’n 2-3 werkdagen. Zo kun je je fotoboek al binnen 5 werkdagen in huis hebben, wat erg snel is voor een fotoboek! Vooral ook omdat deze uit Duitsland word verstuurd.

Mijn ervaring:
Over het algemeen ben ik zeer tevreden met mijn fotoboek en kan deze weer toevoegen aan mijn collectie van fotoboeken die inmiddels steeds groter wordt. Het heeft een erg goede kwaliteit en mijn foto’s zijn ook erg scherp. De kleuren komen goed overeen met hoe ik ze zie op mijn computer. Op dat ene puntje na van de omslag (stofvangers) ben ik erg positief over dit fotoalbum. Ik ben bijna uitgerekend (27-07-17) van onze kleine meid en ik ga zodra ze er is ook zeker een mooi album laten maken van haar eerste foto’s. Saal Digital heeft zeker mijn voorkeur als het op fotoproducten aankomt. Dus ze gaan mij zeker vaker zien in de toekomst met bestellingen. 🙂 

Naast fotoboeken verkoopt Saal Digital ook foto’s, kaarten, wanddecoratie, posters, kalenders, fotocadeaus, business producten, proefpakketten en testprinten. #SaalDigitalNederland

Geef een reactie

